Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Memento -2000-

2011.03.07

A folyamatos reboot állapotában


Jonathan Nolan novellájából készítette el a testvére az egyik legjobb krimit, amely a műfajának is tígatotta a határait. A Memento Christopher Nolan első széles közönségnek eljuttatott filmje, mely korrektül szerepelt a pénztáraknál, de az semmi nem volt, ahhoz képest, amennyire a kritika ajnározta. A 2 Oscar jelölés pedig szinte magával értetődő volt mindkét kategóriában (forgatókönyv és vágás).
1r.jpgA film igen stílusos és emlékezetünkbe bevésődő jelenettel (képpel) kezdődik, majd elkezdődik a kaland, ahol megpróbáljuk megismerni a főszereplőt és a kálváriáját. Leonardot és feleségét megtámadták a saját házukban, mely esetben a szerelmét megölték, ő pedig olyan fejsérülést szenvedett, amely igen ritka. A Guy Pearce álltal alakított karakter mindössze pár percig képes az emlékezésre, minden, ami az incidens után történik kész káosz a számára, a régi emlékei megmaradtak, de az újakat egyáltalán nem tudja elraktározni. Ebből a zavarodott állapotból saját ötletei alapján próbál egy sablonra épülő szabályrendszert kialakítani, hogy képes legyen saját magát hiteles információkkal ellátni a jövőre nézve.
Az egyetlen célja az életben, hogy kézre kerítse a kedvese gyilkosát, és ebben több ember segítségét is próbálja megszerezni, elindul egy hajsza, ahol néha azt sem tudja, hogy őt üldözik-e, vagy, hogy kiben bízhat meg, és ki veri át. A elméje többször is kritikus helyzetben indítja újra magát, ilyenkor roppant pörgős jeleneteknek lehetünk szemtanúi. A színészi játék nagyon jó, az angol főszereplőnek nagyon jól állt a szerep, és olyan kiváló mellékszereplők segítették, mint Carrie-Anne Moss és Joe Pantoliano, aki talán a legerősebb volt az egész filmben, alakítása kifogástalan. A történet roppant szövevényes, fordulatokkal teli, és olykor képes a nagyszerű megtévesztésre is.
A rendező a mára állandóvá váló operatőrével karöltve nagyszerű látványvilágot tárt elénk, nincsenek cgi féle akciók, de nem is ezt várjuk tőle, de vannak fekete/fehér flashback-ek, hosszabb snittek, mindenezek kiváló vágással tökéletesítve (Dody Dorn jelölése a szobrocskára örömteli volt).

(A film előzetese)


Mindössze annyi hiányérzetem volt a filmmel kapcsolatban, hogy számomra kevés volt a karakterek száma, de ez valószínűleg csak az én észrevételem, Nolan nagyszerű látomásából, ami már itt elkezdett foglalkozni az emberi elmével és annak határaival, sőt azok felrúgásával nem sokat von le az értékéből.

Értékelés: 9 pont

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.